Save the Date: Startujeme přípravy na Týden pro wellbeing ve škole. Uskuteční se 4.–11. února 2025

Změna k lepšímu v podpoře wellbeingu se ve školách neodehraje ze dne na den a nedojde k ní automaticky. Proto Partnerství pro vzdělávání 2030+ jako iniciátor a koordinátor Týdne pro wellbeing ve škole již nyní zahajuje přípravu jeho dalšího ročníku v termínu od 4.–11. února 2025. Informace o připravované akci budou postupně přibývat na webu www.tydenprowellbeing.cz a na facebooku projektu Wellbeing ve škole.

Týden pro wellbeing ve škole měl premiéru letos v únoru. Cíl byl jednoduchý i ambiciózní zároveň – spojit síly s ostatními a dát co nejvíc nahlas vědět, že wellbeing není něco „navíc“, ale naprosto zásadní princip, bez kterého se nám nepodaří zlepšit ani duševní zdraví dětí, ani jejich vzdělávací výsledky. Ukázalo se, že naléhavost této zprávy sdílí více než 80 organizací, které se do Týdne pro wellbeing ve škole zapojily a připravily pro něj řadu workshopů, odborných přednášek i happeningů.

Myšlenka na uspořádání Týdne pro wellbeing ve škole vznikla v rámci Partnerství pro vzdělávání 2030+ zhruba před rokem, jako reakce na další z řady varovných dat o horšícím se duševním zdraví českých dětí. Během následujících měsíců bohužel další nepříznivá data přibyla – patří mezi ně například výzkum SYRI (Národního institutu pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik), podle nějž čtvrtina dospívajících aktuálně nezažívá pocit duševní pohody. Vědci přitom považují za varující i zjištění, že 26 % dospívajících ze 6. tříd spíše nevnímá školu jako místo, kam by patřili, a pro 24 % z nich není škola místem, kde si snadno hledají přátele.

Další ročník Týdne pro wellbeing ve škole se ještě více zaměří na školy a jejich potřeby při podpoře wellbeingu studujících i vyučujících a také na sdílení dobré praxe. S podporou wellbeingu ale nemusíte čekat až do února. Na webu tydenprowellbeing.cz a wellbeingveskole.cz jsou k dipozici záznamy online workshopů a odborných přednášek z letošního ročníku nebo metodické materiály školy. Inspiruje se!

“Zaměření na podporu wellbeingu ve škole dává smysl v kontextu všech dat, která v
posledních letech jednoznačně ukazují na zhoršené duševní zdraví dětí a mladistvých v
Česku. Právě ve škole by měly mít všechny děti možnost najít bezpečný prostor, zázemí pro
rozvoj zdravých vztahů a návyků a příležitost rozvíjet vlastní potenciál. Ukazovat, jak na to,
kdo všechno a jak může téma wellbeingu ve škole rozvíjet, síťovat a podpořit, nebo sdílení
dobré praxe je nezbytné proto, aby se děti v celé republice mohly učit naplno, s radostí a ve
zdraví,” říká Marie Hájek Salomonová, členka pracovní skupiny Wellbeing Partnerství pro vzdělávání 2030+

a spoluzakladatelka organizace Nevypusť duši

 

Tisková zpráva k přečtení nebo ke stažení v pdf je dostupná ZDE.

 

Rozcestník

Přidejte se k nám

Podobné články