Novinky
Metodický portál Kvalitní škola nabízí kritéria i pro hodnocení
Česká školní inspekce nabízí na svém metodickém portálu Kvalitní škola řadu námětů, které mohou školy využít pro svůj další rozvoj. Například zveřejňuje kritéria, na jejichž základě hodnotí v šesti klíčových oblastech kvalitu školy. Oblasti jsou dále rozpracované pomocí kritérií, která jsou uvedena zvlášť pro mateřské, základní i střední školy a školská zařízení, ale inspirace k nim je často využitelná napříč všemi stupni vzdělávání.
Posilování stresem?
Někdy můžeme stres ovlivnit jen velmi málo, jindy nastávají ale situace, kdy míru a především kvalitu stresu ovlivnit dokážeme.
Formativní hodnocení – příloha Učitelského měsíčníku
S vydavatelstvím Wolters Kluwer jsme domluvili uvolnění speciálu věnovaného formativnímu hodnocení včetně závěrečného článku Chce to čas od Dana Pražáka. “Blíží se konec prvního pololetí a Řízení školy online nabízí praktického pomocníka - monotematicky...
Hodnocení má žáky motivovat a zpětná vazba umí zázraky: diskusní setkání
V pondělí 16. 1. 2023 jsme ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí v Praze uspořádali diskusní setkání s novináři na téma Hodnocení a práce s chybou. Za pracovní skupinu Wellbeing se setkání zúčastnila vedoucí pracovní skupiny a přední expertka na wellbeing...
Publikace Wellbeing ve vzdělávání – Analýza vybraných zahraničních vzdělávacích systémů
„Cílem předkládané analýzy je popsat systém podpory wellbeingu žáků i zaměstnanců školy ve vybraných zemích, především poukázat na jejich inspirativní aspekty a případné nevýhody či překážky, s nimiž se dané země potýkají. Konkrétně jde o Irsko, Wales, Austrálii (stát...
Wellbeing dětí: KDE ZAČÍT?
Rodiče i pracovníci s dětmi by měli mít schopnost vcítit se do duše dětí. Tak to alespoň vidí moderní psychologie. Pokud se vám nechce věnovat studiu na univerzitě nebo pročítání článků z oblasti psychologie není zrovna vaše oblast zájmu, nezoufejte. Vhled do dětské...
FOTOGALERIE: Digitální wellbeing dětí: Konference
KONFERENCE: Digitální wellbeing dětí
29. 11. 2022 proběhla konference Digitální wellbeing dětí. Akce byla uspořádána pod taktovkou SKAV a pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie. Konference, které se v offline i...
Wellbeing…, když se děti (i učitelé) těší do školy.
autor: Mgr. Tomáš Vokáč, Ph.D. člen pracovní skupiny Wellbeing v rámci Partnerství pro vzdělávání 2030+ Pokud se ocitnete někdy před školou v září, nelze nezaslechnout některé odhodlané rodiče, jak děti „motivují“ k aktivní školní docházce klasickým rčením:...
Pět tipů pro rodiče, aby se dítě těšilo do školy
České děti nerady chodí do školy. Zatímco v prvních ročnících se jich značná část do lavic těší, na druhém stupni počet žáků, kteří se do školy netěší vůbec, rychle roste. Může se to zdát normální – do školy se přece děti nechodí bavit, ale učit. Průzkumy však jasně...
Kompetence pro digitální wellbeing
Budeme-li se snažit definovat schopnosti potřebné k optimalizaci digitálního wellbeingu, musíme začít definováním struktury, v níž budeme tuto problematiku popisovat. Následující schéma ukazuje jednotlivé složky schopností, které mají na digitální wellbeing největší vliv.