Název ORP

Hodnotící škála: 1: Ano, 2: Spíše ano, 3. Spíše ne, 4: Ne

Oblast: Partnerství a spolupráce

Základní úroveň určená všem

1.Pracovníci školy vedou žáky osobním příkladem otevřenosti, respektu a naslouchání v interakci mezi sebou, s žáky a jejich rodiči.

1
2
3
4

2.Vztahy a partnerství jsou ve škole podporovány prostřednictvím širokého spektra dohodnutých formálních a neformálních prostředků.

1
2
3
4

3.Vedení školy podporuje spolupráci učitelů při plánování, realizaci a evaluaci výuky.

1
2
3
4

4.Vedení školy podporuje zřízení rady rodičů a spolupracuje s ní.

1
2
3
4

5.Vedení školy uznává důležitost wellbeingu pracovníků školy a podporuje ho širokou škálou opatření včetně konkrétních projevů uznání jejich práce a přínosu pro školní komunitu.

1
2
3
4

6.Vedení školy zajišťuje podpůrné mechanismy pro podporu wellbeingu pracovníků školy a zprostředkovává jim informace o dostupných službách v této oblasti.

1
2
3
4

7.Škola navazuje kontakt s pedagogickými lídry a školami, které jsou nositeli dobré praxe a zapojuje se do jejího sdílení.

1
2
3
4

8.Ve škole je podporováno zapojování do profesních sítí ředitelů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků (např. asistentů pedagoga aj.).

1
2
3
4

9.Škola buduje a udržuje spolupráci s relevantními partnery vně školy (zřizovatel, poskytovatelé DVPP a metodického vedení, neziskové organizace zaměřené na vzdělávání aj.).

1
2
3
4
Úroveň určená žákům s potřebou zvýšené/intenzivní podpory

10.Ve škole je zaveden mentoring a kolegiální podpora, zkušenější učitelé poskytují podporu nově příchozím a začínajícím učitelům.

1
2
3
4

11.Vedení školy systematicky podporuje spolupráci učitelů a asistentů pedagoga.

1
2
3
4

12.Vedení školy poskytuje pracovníkům individualizovanou podporu v době zvýšené zátěže nebo osobní krize včetně poskytnutí informací o dostupných podpůrných službách.

1
2
3
4

13.Ve škole je zavedena vrstevnická podpora.

1
2
3
4

14.Žákům s obtížemi v sociální interakci je poskytována specifická podpora spočívající v podpoře navazování přátelských vztahů s vrstevníky nebo s pracovníky školy.

1
2
3
4

15.Žáci a jejich rodiče jsou přizýváni k řešení problémů a rozhodování ohledně jejich individuálních potřeb a intervencí, které jsou jim ve vztahu k jejich potřebám nabízeny.

1
2
3
4

16.Žáci mají v rámci školy přístup k individuální nebo skupinové podpoře zaměřené na podporu jejich osobního, sociálního, vzdělávacího a kariérového rozvoje a v situacích osobní krize.

1
2
3
4

17.Škola spolupracuje se školami na nižším a vyšším stupni vzdělávání v souvislosti s přechodem žáků mezi stupni vzdělávání s cílem maximálně podpořit jejich adaptaci a vzdělávací úspěch v nové škole.

1
2
3
4

18.Škola buduje a udržuje spolupráci s poskytovateli služeb a dalšími aktéry v podpoře ohrožených žáků.

1
2
3
4